logo orginal
rcoo logo

Техничка школа "Нови Београд"
Омладинских бригада 25
11070 Нови Београд
телефон: 011/2164-231

[video:http://www.youtube.com/watch?v=_H1ZegynIM4 400x300]
O ovom insertu: Pozorišna sala "je ispunjena do poslednjeg mesta. Pred početak  predstave Voland, koji sedi na sceni, najavljuje seansu crne magije da bi se publika zabavila. ״Ljudi kao ljudi, novac obožavaju ali im se ponakad u srcu javi milosrđe״ - kaže Voland dok sa svojim asistentima razotkriva  sitne i krupne ljudske slabosti svoje publike. Publika koja se pohlepno bacala na delove odeće koji padaju sa tavanice galerije, našla se odjednom naga i, bežeći iz pozorišta zakrčila je stepenište i izlaz. I dok policija, koju je neko pozvao, gura nage ljude u ״marice״, u loži, u pustoj pozorišnoj sali, sedi Margarita"...

-------
Radnja romana je smeštena u Moskvi sredinom 20-tih godina XX veka. Roman "Mihaila Bulgakova, „Majstor i Margarita“ je priča o zlu kosmičkih razmera i o ljubavi koja je u stanju da nadjača i najveće zlo. Kroz pripovedanje o Sataninoj poseti Moskvi, savršeno je dočarano u kakvoj se opasnosti nalazi pojedinac koji drži do svoje slobode, bio on mesija ili bezimeni umetnik, u jednoj totalitarnoj državi".

 

Adaptirani odlomak iz romana koji se odnosi na insert iz filma

Poglavlje 12. CRNA MAGIJA I NJEZINO RASKRINKAVANJE
<...> dajte da otvorimo dućan za dame!

I odmah se pod scene prekrio persijskim sagovima, iskrsla su ogromna ogledala osvetljena sa strane zelenkastim cevima, a između ogledala — vitrine u kojima su gledaoci, veselo ošamućeni, ugledali pariske ženske haljine raznih boja i modela. To je bilo u nekim vitrinama, a u drugima pojavilo se stotine ženskih šešira i s perjem i bez perja, s kopčama i bez njih, stotine cipela — crnih, belih, žutih, kožnatih, atlasnih, od antilopa, s remenčićima i s blistavim perlama. Između cipela pojavili su se etuii, u njima su zaplesala svetla zaslepljujućih kristalnih bočica parfema. Pa brda torbica od antilopa, od jelenje kože, od svile, a među njima čitave hrpe metalnih, zlaćanih, dugačkih kutijica s ruževima.

Vrag zna odakle se pojavila riđokosa devojka u večernjoj crnoj toaleti, po svemu zgodna devojka samo da je nije kvarila neobična brazgotina na vratu, i nasmešila se kod vitrina smeškom domaćice.

Slatko se cerekajući, Fagot je objavio da firma potpuno besplatno menja stare damske haljine i obuću za pariske modele i parisku obuću. Isto je dodao što se tiče torbica, parfema i ostalog.

<...> Napokon je neka brineta izišla iz desetog reda partera i smeškajući se, kao da je njoj sve savršeno svejedno i uopšte baš je briga, prošla je i preko bočnih stepenica popela se na scenu.

— Bravo! — uzviknuo je Fagot. — Pozdravljam prvu gošću! Behemote, naslonjač! Počnimo od obuće, madame!

Brineta je sela u naslonjač i Fagot je odmah istresao na sag pred nju hrpu cipela.

Brineta je skinula svoju desnu cipelu, probala je neku ljubičastu, stala na sag, pogledala petu.

— A neće li me žuljati? — zamišljeno je upitala.

Na to je Fagot uvređeno uskliknuo: — Ma molim vas! — A mačak je zbog uvrede mjauknuo.

— Uzet ću ovaj par, msje — rekla je brineta dostojanstveno, i obukla i drugu cipelu.

Stare brinetine cipele bačene su iza zastora, a tamo je otišla i ona sama u pratnji riđe devojke i Fagota koji je nosio na leđima nekoliko modela haljina. <...> Kroz minutu je iza zastora izišla brineta u takvoj haljini da se iz celog partera izvio uzdah. Hrabra žena koja se čudesno prolepšala, zaustavila se kod ogledala, slegnula golim ramenima, popravila kosu na zatiljku i okrenula se da se pogleda s leđa.

— Firma vas moli da to uzmete za uspomenu — rekao je Fagot i pružio brineti otvoreni etui s bočicom. — Mersi — umišljeno je odgovorila brineta i krenula stepenicama u parter. Dok je prolazila gledaoci su se podizali i dodirivali etui.

Sada je led bio probijen i sa svih strana krenule su žene na pozornicu. U opštem uzbuđenom govoru, smehu i uzdasima čuo se muški glas: «Ja tebi ne dopuštam!» i ženski: «Despot i malograđanin, pusti moju ruku!» Žene su nestajale iza zastora, ostavljale tamo svoje haljine i izlazile u novim. Na stolicama s pozlaćenim nogama sedio je čitav red žena koje su energično tapkale po sagu novo obuvenim nogama. Fagot je klečao, baratao metalnom kašikom za obuvanje, mačak je onemoćao pod hrpom torbica i cipela, gurao se od vitrina k stolicama i natrag, devojka s unakaženim vratom čas se pojavljivala čas nestajala i došla do toga da je već u potpunosti počela brbljati francuski, a čudno je bilo to što su je sve žene sve do posljednje reči razumele, pa čak i one među njima koje nisu znale ni jedne francuske reči.

Opšte zaprepašćenje izazvao je muškarac koji se uputio na scenu. On je izjavio da njegova supruga ima grip i da zato moli da joj preko njega nešto pošalju. Kao dokaz da je zaista oženjen, građanin je bio pripravan da pokaže legitimaciju. Molba brižljiva muža bila je dočekana smehom, Fagot je zaurlao da mu veruje kao samom sebi i bez legitimacije i uručio građaninu dva para svilenih čarapa, a mačak je sa svoje strane dodao etui s ružem.

Zakasnele žene gurale su se na scenu, sa scene su odlazile sretnice u plesnim haljinama, u pidžamama sa zmajevima, u strogim vizitnim kostimima, u šeširima navučenim na jednu obrvu.

Tada je Fagot objavio da se zbog poodmaklog vremena prodavnica zatvara točno za minut, do sutrašnje večeri; nastala je neverovatna jurnjava na pozornici. Žene su na brzinu, bez probanja, grabile cipele. Jedna je poput oluje odjurila iza zastora, zbacila sa sebe svoj kostim i dograbila prvo što joj je došlo pod ruku, svileni ogrtač s ogromnim cvetovima, a osim toga uspela je da zdipi dve bočice parfema.

Točno za jedan minut zagrmio je pucanj iz pištolja, ogledala su nestala, propale su u zemlju vitrine i stolice,sag se rasplinuo u vazduhu isto kao i zastor. Poslednje je nestalo visoko brdo starih haljina i obuće, i scena je opet postala stroga, pusta i gola.

I eto tada se u stvar umešalo novo delotvorno lice.

Ugodni zvučni i vrlo uporni bariton začuo se iz lože broj 2: — Ipak je poželjno, građanine artiste, da bez odugo vlačenja raskrinkate pred gledaocima tehniku vaših trikova, osobito trik s novčanicama. Poželjno je takođe da se na scenu vrati konferansije. Njegova sudbina uznemirava gledaoce.

Bariton je pripadao počasnom gostu današnje večeri Arkadiju Apolonoviču Semplejarovu, predsedniku Akustičke komisije moskovskih scena.

Arkadij Apolonovič se nalazio u loži s dvema damama: sa starijom, skupo i pomodno odevenom, i s drugom — mladom i Iepuškastom koja je bila jednostavnije odevena. Prva od njih, kako se uskoro objasnilo kod sastavljanja zapisnika, bila je supruga Arkadija Apolonoviča, a druga — njegova daljnja rođaka, glumica početnica koja je mnogo obećavala i koja je došla iz Saratova i živela u stanu Arkadija Apolonoviča i njegove supruge.

— Pardon! — odazvao se Fagot. — Oprostite, tu se nema što raskrinkati, sve je jasno.

— Ne, molim! Raskrinkavanje je i te kako potrebno.

Bez toga vaše blistave tačke ostavljaju mučan dojam. Gledalačka masa traži objašnjenje.

— Gledalačka masa — prekinuo je Semplejarova bezobrazni šarlatan — nije ništa tražila. Ali uzimajući u obzir vašu visokopoštovanu želju, Arkadije Apolonoviču, ja ću — neka bude — izvesti raskrinkavanje. Ali dopuštate li za to još jednu sićušnu tačku?

— Zašto ne — pokroviteljski je odgovorio Arkadij Apolonovič — ali svakako s raskrinkavanjem.

— Slušam, slušam. Dakle, dopustite da vas upitam, gdje ste bili sinoć, Arkadije Apolonoviču?

Kod tog neumesnog i čak, molim, prostačkog pitanja lice se Arkadija Apolonoviča izmijenilo, i to jako izmenilo. — Arkadij Apolonovič bio je sinoć na sednici Akustičke komisije — vrlo je oholo izjavila supruga Arkadija Apolonoviča — ali ja ne razumem kakve to veze ima s magijom?

— Oui, madame — potvrdio je Fagot. — Dakako, vi ne razumete. Što se tiče sednice, vi ste u potpunoj zabludi.

Odvezavši se na spomenutu sednicu koja, istini za volju, i nije bila sinoć sazvana, Arkadij Apolonovič je otpustio svog šofera kod zgrade Akustičke komisije na Čistim ribnjacima (celi Varijete je utihnuo), a sam se autobusom odvezao u Jelohovsku ulicu u goste glumici putujućeg rajonskog pozorišta, Milici Andrejevnoj Pokobatko i proveo kod nje u gostima oko četiri sata.

— Jao! — u potpunoj tišini uzviknuo je neko patnički.

Mlada rođaka Arkadija Apolonoviča odjednom se počela smejati dubokim i strašnim glasom.

— Sve je jasno! — uskliknula je. — Ja sam već odavna sumnjala. Sada mi je jasno zašto je ta nesposobna žena dobila ulogu Lujze!!

Iznenada je zamahnula kratkim i debelim ljubičastim kišobranom i udarila Arkadija Apolonoviča po glavi.

Podmukli Fagot alias Korovjov povikao je: — Eto, poštovani građani, jedan od slučajeva raskrinkavanja koje je tako uporno zahtevao Arkadij Apolonovič!

— Kako si ti, nevaljalice, smela dotaći Arkadija Apolonoviča? — strogo je upitala supruga Arkadija Apolonoviča, ustavši u loži u svoj svojoj divovskoj veličini.

Drugi kratki nalet sotonskog smeha svladao je mladu rođaku.

— Ako niko drugi — odgovorila je smejući se — ja ga smem dotaći! — I drugi put začuo se suhi udarac kišobrana koji je odskočio od glave Arkadija Apolonoviča.

— Milicija! Uhapsite je! — tako je strašnim glasom povikala Semplejarovljeva supruga da su se mnogima stisnula srca.

A onda je još i mačak skočio na rampu i iznenada se proderao kroz celu dvoranu čovečjim glasom: — Seansa je završena! Maestro! Udarite marš!Ošamućeni dirigent, i sam ne znajući što radi, mahnuo je štapićem i orkestar nije intonirao, čak nije ni zasvirao, niti je zagrmio, nego je upravo, kako se gadno izrazio mačak, udario neki neverojatni, ničemu nalik po svojoj bezveznosti marš.

Na časak se pričinilo ljudima kao da su već čuli nekada, pod južnim zvezdama, u noćnom lokalu, neke slabo razumljive, napola jasne ali smione reči ovoga marša: Njegova preuzvišenost Volio je domaće ptice, I uzimao pod zaštitu Lepuškaste device!!!

A možda i nije bilo tih reči nego su bile druge na istu muziku, nekakve krajnje nepristojne. Nije to važno, važno je to da je u Varijeteu posle svega toga počelo nešto slično gradnji kule babilonske. Prema loži Semplejarova trčala je milicija, na ogradu su se vešali radoznali, čuli su se paklenski naleti smeha, besni krikovi zaglušeni zlatnim zveketom činela u orkestru.

I videlo se kako je scena naglo opustela i kako su se varalicaFagot jednako kao i bezočni mačak Behemot rasplinuli u vazduhu, nestali kao što je ranije nestao mag u naslonjaču s olinjalom presvlakom.

social media button generator

logo

Ко је на мрежи: 282 гостију и нема пријављених чланова

Актуелна дешавања

ЈАВНЕ НАБАВКЕ

ЈАВНА НАБАВКА МАЛЕ ВРЕДНОСТИ ЈН 2/2017 - Радови на адаптацији и реконструкцији простора за пресељење техничке школе "ЗМАЈ".


РАСПОРЕД ПОЛАГАЊА ПОПРАВНИХ/разредних ИСПИТА У АВГУСТОВСКОМ РОКУ ШКОЛСКЕ 2016/2017.ГОДИНЕ

РАСПОРЕД ПОПРАВНИХ/РАЗРЕДНИХ ИСПИТА

АВГУСТОВСКИ ИСПИТНИ РОК

школске   2016 / 2017. године....ПДФ

Упис у 2017-18.годину

УПИС

II, III, IV разред

ОБАВИЋЕ СЕ

28. 06. 2017. од 1000 до 1400

ПОТРЕБНА ДОКУМЕНТА

ЗА УПИС У II, III, IV РАЗРЕД

  1. 1.ПРИЈАВА (формулар се купује у књижари)
  1. 2.СВЕДОЧАНСТВО претходног разреда
  1. 3.ИЗВОД ИЗ МАТИЧНЕ КЊИГЕ РОЂЕНИХ

........................................................................

ОБАВЕЗНО ДА СЕ ЗАОКРУЖИ ИЗБОРНИ ПРЕДМЕТ (верска настава или грађанско васпитање)


ПОДЕЛА СВЕДОЧАНСТАВА

ПОДЕЛА СВЕДОЧАНСТАВА

 ОБАВИЋЕ СЕ

28. 06. 2017. У  900


РАСПОРЕД ПОЛАГАЊА ПОПРАВНИХ ИСПИТА У АВГУСТОВСКОМ РОКУ ШКОЛСКЕ 2016/2017.ГОДИНЕ

РАСПОРЕД ПОЛАГАЊА ПОПРАВНИХ ИСПИТА У АВГУСТОВСКОМ РОКУ ШКОЛСКЕ 2016/2017. ГОДИНЕ

за завршне разреде...ПДФ


РАСПОРЕД ПОЛАГАЊА МАТУРСКОГ ИСПИТА ШКОЛСКЕ 2016/2017.ГОДИНЕ

РАСПОРЕД ПОЛАГАЊА МАТУРСКОГ ИСПИТА У АВГУСТОВСКОМ РОКУ ШКОЛСКЕ 2016/2017.ГОДИНЕ...пдф